23 dec. 2015

Om tidens flykt

För ett par år sedan skrev jag ett blogginlägg om hur vi alla under dessa dagar kämpar för att hinna med och att samtidigt stanna upp. Vi stressar således hela tiden för att "få tid över" - ett i många avseenden hopplöst företag. Det är synd om människorna.

På samma sätt som jag konstaterade då vill jag hellre än moderna konsulter och experter på ämnet, ta hjälp av klassikerna. Thomas Mann begrep exempelvis mer om tidens flykt än de flesta - vilket nog framgår av det återgivna citatet. Vilan finner vi också - tror jag - i våra ritualer och ceremonier. Lycklig är den som hittar sådana som fungerar.

Med detta vill jag önska kunder, klienter, uppdragsgivare och alla vänner och bekanta God Jul och Gott Nytt År! Tack för alla goda samtal under året som gått. Jag hoppas vi ses och hörs under 2016!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar